Mijn vliegreis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anika Kramer - WaarBenJij.nu Mijn vliegreis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anika Kramer - WaarBenJij.nu

Mijn vliegreis

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Anika

19 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De reis.
Nou ik zit er hoor! Kan even geen vliegtuig meer zien!!!
EIN-DE-LIJK was het zover ik zou naar Nieuw Zeeland gaan. Mijn ouders, zus en zwager brachten mij naar Schiphol op 17 augustus. De zenuwen kwamen nu wel een klein beetje om de hoek kijken. Al die tijd geen zenuwen gehad. Nadat we er waren heb ik ingecheckt en koffer ingeleverd. Nog even kop thee gedronken en dan was het echt tijd voor het afscheid. Ik heb wel een aantal tranen moeten laten maar had het minder moeilijk mee dan ik had verwacht. Vervolgens door de paspoort controle waar ik niet door kwam. De computer herkende mij niet dus moest het alsnog handmatig. Dat was binnen no-time opgelost en kon ik op zoek gaan naar de gate. Ik was er mooi op tijd waardoor ik niet lang hoefde te wachten. Ondertussen was ik nog druk aan het appen met mijn familie. Het besef kwam steeds een beetje meer. Toen ik het vliegtuig in ging en even later de telefoon uit moest en dus geen contact meer had met mijn familie, sloeg de paniek wel even toe. Ik moest mij weer even aan herinneren waarom ik dit ook alweer wou. Toen het vliegtuig in beweging kwam maakte de paniek plaats voor enthousiasme. Daar ging ik maar toch even mooi! In totaal heb ik elf uur gevlogen voordat ik op mijn eerste stop kwam. Door de adrenaline en ongemakkelijke houding geen oog dicht gedaan. Op Bangkok had ik een uur de tijd om weer opnieuw te gaan boarden. Daar wouden ze mij naar Dubai hebben, maar doordat iemand anders erbij kwam staan die mij wel goed verstond kwam het goed. Vervolgens weer het vliegtuig ingegaan en gelukkig het grootste gedeelte van de drie uur durende vlucht kunnen slapen.
Op Taipei heb ik nog de nodige slaap kunnen pakken. Het was niet meer dan vijf uur maar toch meer dan helemaal niks. Ik was op tijd bij de gate en zag nog wat andere mede Nederlanders die al vanaf Amsterdam in het vliegtuig hadden gezeten. Zij zagen er precies uit hoe ik mij voelde (of er ook gewoon zo uitzag) moe en ook wel zat om weer negen uur het vliegtuig in te gaan. Gelukkig kreeg ik een gezellige Hongaarse jongen naast me te zitten. Dit was wel een hele opluchting nadat ik twee keer naast mensen had gezeten die zodra het vliegtuig naar de startbaan reed in slaap waren. Dat was niet heel gezellig vond ik en was ook wel jaloers op ze. Maar met hem heb ik gezellig gekletst en uiteindelijk toch weer geprobeerd om wat slaap te krijgen. Ik moet zeggen dat een vliegtuig niet mijn favoriete slaapplek is ofzo. En hoe sommige mensen het toch voor elkaar krijgen om toch fris en fruitig uit een vliegtuig te stappen of zo ogen is mij een raadsel. Ik daar en tegen kom met of make-up op mijn wangen of make-up helemaal weg uit het vliegtuig met een vogelnest als haar. Maar goed in Brisbane moesten we er weer uit en even wachten. Het was echt super mooi weer in Brisbane en mijn mede-reisgenoot zei dat hij hoopte dat het ook zo was in Auckland. Vervolgens weer het vliegtuig in en kregen wij een aankomst kaart waar wij van alles in moesten vullen. En voordat ik mijn koffer op kon halen eerst weer door de douane check. Controle aankomst kaart en paspoort controle. Bleek ik bij het paspoortnummer mijn persoonlijke nummer te hebben opgeschreven. (oeps maargoed vond niet dat ze het mij kwalijk konden nemen omdat ik al zolang onderweg was) Vervolgens kon ik mijn koffer ophalen. Gelukkig pakte mijn mede-reisgenoot mijn 27 kilo zware koffer van de band. Dan moet je weer een controle door die je aankomstkaart controleert en aan de hand of je eten/wandelschoenen etc. mee naar binnen neemt moet je een lijn in. Ik mocht lijn 1 naar binnen gaan omdat ik mijn wandelschoenen mee had. Met pijn en moeite tilde ik mijn koffer op de balie van de controleur. Meneer was aardig aanspreekbaar en kwam er achter dat er familie van hem in Utrecht woont/de (ik heb het niet zo goed onthouden) en zijn vader uit Friesland kwam. Heel toevallig! Vervolgens mij bijna zo goed als nieuwe schoenen bekeken en was dit in orde. Nu zette deze meneer mijn koffer op de grond voor mij! Godzijdank. Vervolgens moest alles nog door een röntgenapparaat heen en ik was weer een vrije vogel. Vervolgens ben ik naar de buitenhal gelopen opzoek naar mijn taxi. Alleen vond ik haar niet. Ik wist niet naar wie ik opzoek was. Ik had alleen een naam. Gelukkig vond ze mij wel en werd ik hartelijk begroet! Zij is de coördinator van mijn stage. In de auto vertelde ze me al wel het een en ander en dat mijn huisgenootjes naar mij uit keken en zelfs mijn bed hadden op gemaakt. Dat kon ik zeker waarderen en toen ik binnen kwam werd ik ook door hen hartelijk begroet en aan een vragenvuur onderworpen haha. Vervolgens heb ik samen met ze mee kunnen eten en een heerlijke douche kunnen nemen. Daarna heeft een huisgenootje mij op sleeptouw genomen naar de supermarkt zodat ik wist waar ik deze kon vinden. Daarna ook maar mijn familie ingelicht dat ik veilig was aangekomen.
Afgelopen uren heb ik behoorlijk zit vlees gekweekt en ben ik de angst voor vliegtuigen ook wel kwijtgeraakt. De eerste twee uur dat ik van Schiphol onderweg was schrok ik nog van elk raar geluidje of als we turbulentie gehad. Maar daarna kon ik lekker ontspannen zitten en was het schommelen van het vliegtuig af en toe rustgevend. Al met al een hele ervaring en ben heeeeeel blij dat ik er nu ben. Helaas regende het toen ik aan kwam. Hoop dat het morgen beter wordt en dan zal ik de omgeving is gaan bekijken!

See you!

  • 19 Augustus 2014 - 12:08

    Henriette:

    Lieve Anika, wat een prachtig verhaal met mooie belevenissen zo in het begin van je reis.... Ik blijf je volgen! Heel veel plezier daar!! Liefs Henriette

  • 19 Augustus 2014 - 12:37

    Svenja :

    Super leuk om te lezen Kramer!! Ik ga je volgen :) Liefs Svenja.

  • 19 Augustus 2014 - 12:56

    Joke Veldman:

    Lieve Anika

    Wat heb je dat geweldig weergeven.. had het idee dat ik in een geweldig mooi en spannend boek zat !!
    (misschien een idee voor als je weer thuis bent )
    Nu daar dus verkennen en wennen... heel veel succes en plezier en ik kijk met spanning uit naar deel 2 van "je boek" !

    Liefs en dikke knuffel stoer nichie van Joke en Arie XXXX

  • 19 Augustus 2014 - 13:09

    Hilly Kramer:

    Ha Anika, wat leuk om je belevenissen tijdens de reis nu helemaal te lezen! Spannend hoor! Maar je hebt je er geweldig doorheen geslagen! Petje af!
    En wat ben ook ik blij dat je er bent! Wij hebben afgelopen nacht zelfs met de iPad en telefoon naast ons bed geslapen:)) !!
    Je eerste ervaringen met Zeeland zijn gelukkig al positief! Morgen er lekker op uit. Ik ben heel benieuwd naar alles wat je ziet en meemaakt. Alvast heel veel plezier!!

    Dikke knuffel, mam

  • 19 Augustus 2014 - 13:51

    Henny:

    Wow, Anika, die reis was al een belevenis op zich! En nu begint het pas! Maar je bént er en je bent leuk opgevangen daar, dus dat lijkt al goed. Mooi dat je je avonturen opschrijft, ik ga het allemaal volgen.
    Heel veel plezier! Groetjes, Henny

  • 19 Augustus 2014 - 14:09

    Sanne:

    Leuk om met je mee te lezen! Wat een avontuur!

  • 19 Augustus 2014 - 16:37

    Eric Helmers:

    Hoi Anika, Wat kun jij schrijven zeg. Zeer boeiend verslag en ik ga je zeker volgen. Succes met verkennen van de omgeving. Groetjes Eric

  • 19 Augustus 2014 - 18:20

    Gonny Veldman:

    Hee Anika,

    wat een prachtig verhaal, wat heb je al veel indrukken opgedaan. En dit is pas het begin joh!
    We wensen je een leerzame en hele mooie tijd toe, geniet volop en pas goed op jezelf.
    En ook wij blijven je natuurlijk volgen...... benieuwd naar het volgende verhaal....

    Liefs van Herman en Gonny

  • 19 Augustus 2014 - 20:26

    Oma:

    Goeiemorgen Anika, Het is hier twintig over acht in de avond, dus als jij dit leest begint de dag bij jullie. Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen en de energie hebt om alvast een beetje op verkenning te gaan. Ik ben erg blij dat je veilig bent aangekomen, maar dat weet je. Veel succes bij alles wat je onderneemt. Dag lieve, stoere kleindochter. Kussie zoals jij altijd onder mijn sms.je zet.

  • 19 Augustus 2014 - 21:42

    Pa:

    Hoi meissie
    Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. En ja je schrijft heel mooi zag het helemaal voor me. De rust keert hier weer ;) fijn dat je goed bent aangekomen. Kun je daar ook nog wat Deens leren. Hier de hele dag petweer geweest koudste dag sinds jaren dus qua weer mis je niets. Veel plezier in het verkennen van de omgeving. Vanavond een stevige Wod gehad. Knieen bijna rauw van de burpees, maar na afloop wel een lekker gevoel. Raar gevoel dat wij de nacht in gaan en bij jouw de dag aanbreekt.
    Xx pa

  • 19 Augustus 2014 - 22:07

    Renske:

    Hallo Anika
    Wat een mooi verhaal om te lezen. Je ziet het voor je.
    En fijn dat je bij aankomst goed bent opgevangen.
    Anika we wensen je veel plezier en wachten op je volgende verhaal.
    Lieve groet van Jurrie en Renske

















  • 19 Augustus 2014 - 22:34

    Lola:

    Yeah je bent er! Fijn om te lezen! Ik verwacht natuurlijk wel snel foto's te zien hier! En hopelijk snel weer zo'n leuk verhaal! Ik duik mijn bedje in, jij een fijne dag daar! :P

  • 20 Augustus 2014 - 09:25

    Jolien:

    Lief zusje Wat een leuk reisverslag! Ben erg benieuwd hoe de omgeving er uit ziet》foto's! :) We gaan ook alvast eens even spieken op google earth ;) Fijne avond nog! Bij ons begint de dag net...met tandartsbezoek straks, blegh. Kun je toch beter in Nw Zeeland zitten ;) Dikke knuffel

  • 21 Augustus 2014 - 08:58

    Titia:

    Anika, wat een mooi verhaal. Veel plezier en succes!! Groetjes Titia

  • 22 Augustus 2014 - 18:48

    Jose:

    Hey topper!!!

    Had al wel een stukje gelezen maar nog niet alles ... Leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt tijdens zo'n vliegreis alleen al....!!! Heel veel plezier daar en tot het volgende verhaal :-)

    Hou je taai!
    Jose

  • 25 Augustus 2014 - 23:06

    Marijke Galema:

    Hoi, Luuk deelde jpuw verslag op facebook....
    Wat een bofferd ben jij dat je stage mag lopen in Nw Zeeland.
    Zo'n prachtig land.
    Geniet daarvan en al het nieuws dat op je afkomt.
    Grs. Marijke

  • 15 Oktober 2014 - 20:23

    Marga Van Calker:

    Lieve Anika,
    Wat een leuke foto's en een leuke reisverslag.
    Wat ben ik trots op jou dat jij deze stap hebt genomen!!
    Erg leuk om jou prachtige foto's te bekijken.
    Blijf schrijven hoor ik blijf je verslagen lezen.
    Heel veel succes!
    Liefs Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anika

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 13507

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 02 Januari 2015

Stage Nieuw-Zeeland

01 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: