Nog twee weken!! - Reisverslag uit Witteveen, Nederland van Anika Kramer - WaarBenJij.nu Nog twee weken!! - Reisverslag uit Witteveen, Nederland van Anika Kramer - WaarBenJij.nu

Nog twee weken!!

Blijf op de hoogte en volg Anika

02 Augustus 2014 | Nederland, Witteveen

Wauw, mijn aller eerst blog ever!

En tja hoe begin je met zoiets?

Vorig jaar september ben ik begonnen met de opleiding SAW. En afgelopen januari besloot ik te kijken of het mogelijk was om via mijn school in augustus naar het buitenland te gaan voor stage. Vanuit mijn school kreeg ik twee opties waarbij school dan zou helpen met het regelen van de stage. Ik kon kiezen om naar Ierland te gaan of naar Malta. Ierland lijkt mij een heel leuk land en zou daar best wel eens heen willen maar niet in de winter. Dus die optie viel af. Vervolgens bekeek ik de voor en nadelen van Malta en kwam tot de conclusie dat Malta mij totaal niet aantrok en dat er ontzettend veel Nederlandse studenten zitten. En dat was juist wat ik niet wou. Ik wou ergens heen waar ik mensen ontmoet van andere nationaliteiten en niet het idee zou krijgen dat ik wel in het buitenland zou zitten maar alsnog tussen de Nederlandse mensen. Als ik voor Malta zou kiezen was het meer een stukje zekerheid en een stukje vertrouwen gaf en ik wou juist uit mijn comfortzone stappen om ook te groeien in mijn zelfvertrouwen en mijn eigen persoon. Tja en dan.. dan moet je verder kijken. Welk land trekt me wel aan, waar zou ik het 5 maanden (ja zolang ga ik weg) het uithouden. Afrika spookte ook een tijdje door mijn hoofd. Maar dat heb ik na een gesprek met iemand die daar was geweest uit mijn hoofd gezet. Ik wil wel veilig over straat kunnen en niet continu achterom moeten kijken. En als ik weg wou niet eerst moeten regelen dat er iemand met mij mee ging. Nee veiligheid vind ik ook belangrijk. Vervolgens begon ik te denken aan Australië of Nieuw-Zeeland. Door verhalen van vrienden en foto’s te hebben gezien werd ik wel erg nieuwsgierig. Mijn school gaf aan dat als ik niet voor Malta of Ierland zou kiezen ik alles zelf zou moeten regelen. Dat vond ik niet erg ik zag het als een leermoment. Dus werd het Nieuw-Zeeland. En dan moet je alles in gang gaan zetten. Overleggen op school, thuis mijn informatie delen. Wat ga ik met mijn paard doen, verkopen of zoek ik iemand die hem gaat rijden. Ik kwam erachter dat het erg lastig zou worden om zelfstandig een stage adres in Australië of Nieuw-Zeeland te vinden. Dus ben ik op internet gaan zoeken naar bedrijven die mij konden helpen. En zo kwam ik bij een bedrijf uit die mij erg aan sprak. Hun gemaild en vervolgens zijn zij voor mij op zoek gegaan. Twee weken later kreeg ik een mail binnen dat een instelling mij wel zag zitten. Je wilt niet weten hoe hard mijn hart te keer ging en hoe blij ik was. Nadat ik de website grondig had bekeken en ook mijn familieleden het had laten lezen besloot ik dat ik hier wel heen wou. Na wat heen en weer gemaild te hebben is alles nu rond. Visum is binnen, ticket is binnen ik moet nog wat kleine dingentjes in slaan maar dat komt goed. De bedoeling is dat ik over twee weken ga vliegen. Op 17augustus vertrek ik en kom dan op 19 augustus aan in Nieuw-Zeeland. Dan kan ik eerst twee weken bij komen. Dan start ik op 1 september met mijn stage. Ik krijg eerst drie weken trainingen, protocollen etc. met andere stagiaires. En zal dan het werkveld ingaan. Ik ben heel erg benieuwd hoe het daar is en hoe ik het ga vinden. Ik laat het allemaal op mij afkomen en hoop dat ik er een ontzettend leuke tijd daar heb! Mijn volgende blog zal ik dan ook typen vanuit Nieuw-Zeeland.

Tot dan!

Liefs Anika

  • 04 Augustus 2014 - 18:54

    Jolien:

    Lief zusje,

    Ik ben zo ontzettend trots op je dat je dit avontuur aandurft en aangaat! Goede keuze om naar het prachtige nw z te gaan! Wat zul je veel nieuwe dingen zien en mee gaan maken. Ik weet nu al dat ik je ga missen maar patrick heeft skype al geïnstalleerd dus gaan we lekker vaak skypen!:) moet ook wel want anders vergeet Brent nog wie tante Anika is. Maar we gaan er zaterdag eerst nog een topfeestje van maken!!

    Dikke kus

  • 06 Augustus 2014 - 10:37

    Oma J.Kramer-Dijkstra:

    Lieve stoere kleindochter met je grootse plannen.

    Uit je eerste informatie-blogje spreekt zoveel enthousiasme en gedegen voorbereiding dat ik het gevoel krijg, dit moet wel een geslaagde stage worden.
    Een fijne, gezegende en succesvolle tijd in het mooie Nieuw Zeeland.
    Je thuiswacht denkt aan je en wenst je al het goede.
    Veel liefs van Oma

  • 17 Augustus 2014 - 23:10

    Pa:

    Hoi anika alvast maar even een reactie. Wij maar ook jol en pat Chris en Bobbie maar ook de buurt, volgen je al de hele avond via flight radar. Heb een mooie video opname gemaakt van het vertrek vh vliegtuig. Wel een bijzonder gevoel dat jij in zo'n vliegtuigje over het scherm gaat. Ik hoop voor je dat het een beetje vol te houden is/was. Ga ff uitzoeken of ik ook foto's op je blog kan plaatsen. We ma en ik zijn best wel een beetje uit ons doen. Maar de trots overheerst en we hopen dat je veel plezier gaat hebben. Ik ga je nog een vd uiltjes mee willen geven en de andere hier houden. Zodat we van beide kanten elkaar wijsheid en vertrouwen kunnen sturen. Ik stuur je nog maar een keer een bak geluk en wijsheid. Veel plezier, lekker bijkomen en dan genieten. Kus ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anika

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 13515

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 02 Januari 2015

Stage Nieuw-Zeeland

01 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: